Jako firma świadcząca usługi przez internet, robimy co w naszej mocy, rozumiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo użytkowania usług w sieci. W tym celu zaprojektowany został system zabezpieczeń, mający za zadanie zwiększyć komfort dokonywania płatności i upowszechniania danych osobowych online. Kwestię bezpieczeństwa i zapobiegania oszustwom traktujemy bardzo poważnie, dlatego też te elementy naszej strony internetowej, które wymagają od klienta wprowadzenia danych osobowych i danych do płatności, są bacznie monitorowane.
W celu zapewnienia bezpiecznego przepływu danych osobowych na stronie internetowej, Lyca Mobile wprowadziła system ochrony danych SSL. Zadaniem systemu jest kodowanie danych osobowych wypływających z komputera użytkownika i wpływających do systemu Lyca Mobile. Taki proces gwarantuje pełną ochronę prywatności danych, z wyłączeniem sytuacji wyszczególnionych w regulaminie.
Bezpieczna witryna
Ikona kłódki symbolizująca bezpieczny tryb wyświetlania strony powinna być widoczna w pasku wyszukiwania za każdym razem, gdy użytkownik dokonuje płatności z konta Moja Lyca Mobile. Przed wpisaniem danych osobowych i danych płatności na dowolnej stronie internetowej, użytkownik powinien upewnić się, że tryb bezpiecznego wyświetlania strony jest aktywny.
Przebywanie w trybie bezpiecznego wyświetlania strony oznacza, że wszystkie dane wpisywane przez użytkownika strony są kodowane (128 bitów). Lyca Mobile korzysta z zaawansowanego trybu kodowania, opracowanego przez Network Solutions Certificate Authority Z nami dane Twojej karty płatniczej są bezpieczne!
Nasza rada: po dokonaniu płatności online zawsze zamknij stronę przeglądarki internetowej, szczególnie jeśli komputer z którego korzystasz jest użytkowany przez inne osoby. Zamknięcie przeglądarki usunie wszystkie 'ciasteczka', które tymczasowo przechowują dane z odwiedzanych stron internetowyh, a także wyloguje użytkownika ze strony płatności.
Bezpieczeństwo płatności przez internet
Lyca Mobile bierze udział w programie bezpiecznych płatności Verified by Visa i MasterCard SecureCode. Usługi te oferowane są przez Visa i MasterCard we współpracy z bankiem, który wydał Twoją kartę kredytową/debetową. Programy bezpiecznych płatności stają się nieodzowną częścią płatności elektronicznych, a ich cel to upewnienie się, że Twoje dane płatności są bezpiecznie przechowywane i nikt inny nie korzysta z Twojej karty kredytowej/debetowej online.
Oszustwa internetowe i próby wyłudzania poufnych informacji osobistych
Od czasu do czasu Lyca Mobile kontaktuje swoich klientów mailowo, nigdy jednak nie wysyła do swoich użytkowników maili z prośbą o podanie hasła zabezpieczającego konto lub innych danych niezbędnych do logowania. Lyca Mobile nie przekierowywuje również swoich użytkowników na strony internetowe proszące o podanie tych danych!
Jeśli dostaniesz maila od Lyca Mobile, który wydaje Ci się podejrzany, prosimy nie wchodzić w żadne załączone linki ani nie podawać szczegółów karty kredytowej lub danych do logowania. Jeśli nie jesteś pewien po czym poznać próbę wyłudzenia poufnych informacji osobistych drogą mailową, kliknij w link poniżej, aby dowiedzieć się wiecej o przestępstwach internetowych!
Powiadomienie :
Lyca Mobile Sp. z o.o. otrzymało wstępne powiadomienie o zdarzeniu od zewnętrznego Dostawcy w dniu 10 sierpnia 2021 r. że doszło do incydentu bezpieczeństwa związanego z działaniem złośliwego oprogramowania na systemy naszego zewnętrznego Dostawcy. Lyca Mobile oraz Dostawca podjęli działania prewencyjne i odtworzeniowe wyjaśniające zdarzenie i trwa jego analiza. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że zdarzenie to mogło skutkować dostępem osób nieuprawnionych do baz danych Klientów. Zdarzenie mogło dotyczyć w szczególności danych przetwarzanych w ramach umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych: nazwisko i imię, adres korespondencyjny lub zameldowania, numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości, adres e-mail, numer telefonu, , data urodzenia, NIP/REGON.
Ze względu na bezpieczeństwo naszych Klientów, mimo, że nieuprawnione wykorzystanie danych jest jedynie prawdopodobne i niepotwierdzone, to informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo, że zdarzenie potencjalnie może pociągnąć za sobą skutki dla podmiotu danych polegające m.in. na:
– uzyskaniu dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przez osoby trzecie;– korzystaniu z nieprzysługujących praw obywatelskich, np. do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego;
– wyłudzeniu ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
– uzyskaniu przez osoby trzecie dostępu do środków finansowych;
– nieuprawnionym zarejestrowaniu przedpłaconej karty telefonicznej (pre-paid);
– nieuprawnionym uzyskaniu kredytów/pożyczek w instytucjach poza bankowych;
– nieuprawnionym zawarciu umowy o świadczenie usług, np. telewizji kablowej, telefonu, Internetu.
Lyca Mobile podjęło działania zapobiegawcze polegające m.in. na:
- poinformowaniu Klientów;Ponadto, Dostawca potwierdził usunięcie złośliwego oprogramowania z systemów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Lyca Mobile informuje, że w celu zapobieżenia ewentualnym próbom nieuprawnionego wykorzystania danych można podjąć środki zaradcze w postaci:
– zgłaszania na Policję wszelkich prób nieuprawnionego wykorzystania danych; – zastrzeżenia dokumentu tożsamości w banku; – skorzystania z możliwości założenia płatnego konta w systemie informacji kredytowej i gospodarczej i aktywowania alertów BIK. Więcej informacji można uzyskać na stronie BIK ;– skorzystania z możliwości bezpłatnego założenia konta i uzyskania informacji na temat swoich zobowiązań pieniężnych z biur informacji gospodarczych (BIG). Więcej informacji na stronie internetowej;
– zachowania ostrożności podczas podawania danych przez Internet. Należy dokładnie analizować kierowane komunikaty, zawarte np. w wiadomościach SMS, e-mail, by uniknąć np. ataku phishingowego.
W związku z zaistniałą sytuacją Lyca Mobile poinformowało Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz dokonało zgłoszenia do organów ścigania.
Kontakt w sprawie zdarzenia: Dział Obsługi Klienta Lyca Mobile, na adres: cs@lycamobile.pltel. 729 200 322, lub pisemnie na adres Lyca Mobile Sp. z o.o., Lyca Mobile Sp. z o. o. ul. Wincentego Rzymowskiego 34 budynek R34 02-697 Warszawa,
lub Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: Marc Payne dpo@lycagroup@.com
(Problem z przeniesieniem numeru występował pomiędzy "09/08/2021" a "17/08/2021")